Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
T-FLEX 11
Autor Wiadomość
grom99 Offline
Member
***

Liczba postów: 13
Dołączył: Nov 2012
Post: #21
RE: T-FLEX 11
A co może oznaczać "REKURSJA W LINKACH ELEMENTU"?? wyskakuje mi przy jednej z częściUndecided/

Wiesz co wycofałem się do pierwszych plików i złożenia które dostałem i tam w złożeniu jest dodany nowy materiał nazwany WELDMATERIAL z teksturą Weld.jpg tylko że jak otwieram osobne pliki (fragmenty) to wszędzie jest dobrana STAL więc mam zrozumieć że ktoś wcześniejszy przy złożeniu sobie dodał nowy materiał WELDMATERIAL?? Tylko nie wiem dlaczego krzyczy mi o Weld,jpg jeśli ten plik jest na swoim miejscu, może ten wcześniejszy był jakoś zmieniany graficznie a ten który ja mam jest jakiś podstawowy;-// Dosyć skomplikowane to wszystko, nienawidzę robić czegoś po kimś masakraUndecided/
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2013 08:01 PM przez grom99.)
26-06-2013 07:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tomi467 Offline
Member
***

Liczba postów: 30
Dołączył: Dec 2010
Post: #22
RE: T-FLEX 11
To jest dość dziwny problem
mniej więcej to jest zmiana warunku- po zmianie którego wynik jest błędem (mniej więcej) choć coś na zdrowy rozum nie powinno mieć problemu to występuje
dość często przy zmianie położenia np. linii konstrukcyjnych które mają wielokrotne zależności (np. okrąg styczny w 3 miejscach) jeżeli któryś z tych trzech punktów straci zależność do innych części konstrukcji (po zmianie średnicy takiego okręgu) to program nie pozwoli na zmianę

Zazwyczaj trzeba szukać po prostu innych rozwiązań wprowadzić inne zależności itp.

(26-06-2013 07:42 PM)grom99 napisał(a):  A co może oznaczać "REKURSJA W LINKACH ELEMENTU"?? wyskakuje mi przy jednej z częściUndecided/

Wiesz co wycofałem się do pierwszych plików i złożenia które dostałem i tam w złożeniu jest dodany nowy materiał nazwany WELDMATERIAL z teksturą Weld.jpg tylko że jak otwieram osobne pliki (fragmenty) to wszędzie jest dobrana STAL więc mam zrozumieć że ktoś wcześniejszy przy złożeniu sobie dodał nowy materiał WELDMATERIAL?? Tylko nie wiem dlaczego krzyczy mi o Weld,jpg jeśli ten plik jest na swoim miejscu, może ten wcześniejszy był jakoś zmieniany graficznie a ten który ja mam jest jakiś podstawowy;-// Dosyć skomplikowane to wszystko, nienawidzę robić czegoś po kimś masakraUndecided/

Weld - to jest spoina spawana w t-flex -w prawdzie spróbowałem i poszło w 12 ale spróbuj wykasować te spawy

ale też, jest taki materiał weldmaterial ale i to poszło przy warunku potwierdzenia ścieżki -może zmień ten materiał lub spawy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2013 08:31 PM przez tomi467.)
26-06-2013 08:09 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grom99 Offline
Member
***

Liczba postów: 13
Dołączył: Nov 2012
Post: #23
RE: T-FLEX 11
A jak usunąć ten materiał WELDMATERIAL??, on jest w lewej tabelce gdzie są materiały bo nie mogę go ruszyćUndecided/
26-06-2013 09:42 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tomi467 Offline
Member
***

Liczba postów: 30
Dołączył: Dec 2010
Post: #24
RE: T-FLEX 11
to znaczy nie chodzi tak bardzo o usunięcie materiału (bo to jakby usuniesz ze systemu -jak się da )
a zamianie materiału na danej części zamiast weldmaterial - skoro on tworzy ci problemyBlush

ale też jest dziwne zrobiłem próbę na mojej 11-ce i tak ze spawem jak z tym materiałem render poszedł
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-06-2013 09:51 PM przez tomi467.)
26-06-2013 09:49 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
T-Flex CAD Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 32
Dołączył: Jan 2011
Post: #25
RE: T-FLEX 11
Każdy materiał można usunąć, jednak nie może być to materiał aktualnie używany w projekcie.

[align=center][img]http://www.tflex.pl/images/tfx_cadpl.jpg[/img][/align]
01-07-2013 09:31 AM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grom99 Offline
Member
***

Liczba postów: 13
Dołączył: Nov 2012
Post: #26
RE: T-FLEX 11
Witam.

Jak zmienić materiał spawu w T-Flexie?? Na przykład nadać mu kolor "zółty plastik". Zawsze nadaje mi taki odcień szarego zakreskowany i chciałbym to zmienić żeby przy renderingu element był wykonany z tego samego materiału, niestety nadając spaw nie mogę na etapie mojej wiedzy nic z tym zrobić.

Jakieś porady??
12-08-2013 05:39 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tomi467 Offline
Member
***

Liczba postów: 30
Dołączył: Dec 2010
Post: #27
RE: T-FLEX 11
Witaj
Poczyniłem kilka prób ale chyba będzie z tym problem w taki sposób o jakim ty mówisz (przynajmniej moja wiedza też na to nie pozwala)

Przy czym
nie wiem jaki jest to rodzaj spawu ale może po prostu stwórz geometrię w stylu spawu stosując wyciągnięcie /wyciągnięcie po ścieżce itp. , czy też po prostu wystarczyło by wstawić odpowiedniej wielkości fazę

pozdrawiam
12-08-2013 08:09 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
grom99 Offline
Member
***

Liczba postów: 13
Dołączył: Nov 2012
Post: #28
RE: T-FLEX 11
Może mi ktoś odpowiedzieć czemu przy renderingu T-flex (Pov ray) nie widzi gwintów?? Wkręt wygląda jak zwykły kołekUndecided/

I jeszcze jedno czy w T-flexie mogę wykonać takie skręcenie bryły z teksturą jak na załączonym obrazku?? Jeśli tak to jak??

   
27-08-2013 04:33 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tomi467 Offline
Member
***

Liczba postów: 30
Dołączył: Dec 2010
Post: #29
RE: T-FLEX 11
Witaj,
Tak z gwintami jest problem pod POV-raj (żeby było go dobrze widać musiałbyś wykonać go pewno rzeczywistego) Może weld materiał pomógłby w czymś na powierzchni gwintu.
Mi osobiście udało się pokazać gwint ale ja zrobiłem fotkę jako export z T-flexa do pliku .jpeg (jak uda mi się przesłać to pokażę) Ale też było trochę zabawy z materiałem i światłem żeby wyeksponować go w miarę dobrze. Oczywiście nie ma tu mowy o jakiś zbliżeniach konkretnych (bo to załatwi tylko, rzeczywiście wymodelowany gwint)

Co do drugiej sprawy jest możliwe skręcenie z teksturą (też podam jak mi się uda fotke)
Stosujesz opcję skręcenia bryły, możesz nałożyć kilka miejsc skręcenia na długości bryły, ale ja myślę że i tak tutaj bez dodatkowych zniekształceń (również dostępnych w T-flex-sie) się nie obędzie aby było jak najbardziej podobne.

Pzdrawiam


Załączone pliki Miniatury
               
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-08-2013 06:47 PM przez tomi467.)
27-08-2013 06:44 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
tomi467 Offline
Member
***

Liczba postów: 30
Dołączył: Dec 2010
Post: #30
RE: T-FLEX 11
Pozwoliłem sobie włożyć zrzuty dla potomnych (miałem tego nie robić ale to może jeszcze komuś pomoże)
Jeden sposób deformacja przez skręcenie
-profil podstawowy - stały -opcja "wyciągnięcie"
-dwa wewnętrzne skręcenia (patrząc na wysokość bryły) opcja "deformacja skręcenie " dokładnie "skala/skręcenie"-w przeciwnych względem siebie kierunkach
-profil górny trzeci punk skręcenia (cały czas patrząc na wysokość bryły)
opcja jak wyżej skręcenia- 90 stopni do profilu podstawowego
(nie sprawdzałem tak mi się wydaje (powiedzmy już tam gdzieś kiedyś) najlepiej w tym przypadku będzie skręcenie zrobić jako oddzielna geometria a nazwijmy to cokoły jako inne geometrie i połączyć boolean)
Przy czym jak chodzi o tekstury całości to i tak ta bryła musi być podzielona na elementy bo boolean namiesza w wyglądzie chyba, że zostanie zastosowana opcja "zastosuj materiał" dla odpowiednich ścian.


Niezły wynik dał również sposób z opcją "wyciągnięcia po profilach"
7 rzutni z profilami obróconymi o odpowiednie kąty względem profilu podstawowego + profil podstawowy (stały)

opcja "wyciągnięcie po profilach" -połączenie odpowiednich punktów narożnych profili w zakładce opcji -'pasowania' -w odpowiedniej kolejności oczywiście

pozdrawiam


Załączone pliki Miniatury
       
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-09-2013 08:28 PM przez tomi467.)
03-09-2013 08:12 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości